Læs her om fejlmeddelelser ved åbning og brug af elektroniske standarder.
Det betyder fejlmeddelelserne:
- ”PDF-dokumentet kunne ikke indlæses” / "Failed to load PDF"
Dokumentet er åbnet med Google Chrome PDF-læser. Problemet løses ved at åbne dokumentet med Adobe Reader.
- Åbn Adobe Reader
- Tryk CTRL+O for at åbne dokument
- Vælg det ønskede dokument og tryk Åbn.
- "Vi kan ikke åbne denne fil" / ”We can´t open this file”
Dokumentet er åbnet med Microsoft Edge PDF-læser. Problemet løses ved at åbne dokumentet med Adobe Reader.
- Åbn Adobe Reader
- Tryk CTRL+O for at åbne dokument
- Vælg det ønskede dokument og tryk Åbn.
- "There was an error contacting the server or the server's response could not be decoded. Please check your Internet connection."
Problemet løses ved at lukke alle åbne pdf filer, for derefter at åbne filen igen.
Første gang den krypterede fil åbnes, skal den have kontakt med Dansk Standards licensserver. Dette kan fejle, hvis andre PDF-dokumenter er åbne.
- "You do not have permission to open this document on more than 1 device."
Dokumentet er åbnet på en anden computer. Dokumentet er kun tilgængeligt på én computer ad gangen per licens. Dokumentet kan låses op ved brug af Unlock Document License (programfil) på den computer, hvor dokumentet er åbnet. Se også vores FAQ om Unlock Document License.
- "The FileOpen client has encountered an error. Please re-start Adobe Acrobat/reader."
FileOpen er ikke installeret. FileOpen kan downloades via link http://plugin.fileopen.com/all.aspx.
- Mac - Hvid skærm ved åbning af dokument
Dokumentet er åbnet med programmet Billedfremviser. Problemet løses ved at åbne dokumentet med Adobe Reader.
- Åbn Adobe Reader
- Tryk CTRL+O for at åbne dokument
- Vælg det ønskede dokument og tryk Åbn.
- Mac - Installation af FileOpen kører, hver gang standard forsøges åbnet
Venligst undersøg om Adobes "certified mode" er blevet aktiveret. "Use only certified plug-ins" skal ikke være markeret. Efter markeringen er fjernet, skal FileOpen installeres én gang.