Læs her om fejlmeddelelser ved åbning og brug af elektroniske standarder.
Det betyder fejlmeddelelserne:
”PDF-dokumentet kunne ikke indlæses”
Dokumentet er åbnet med Google Chrome Online PDF-læser. Problemet løses ved at åbne dokumentet med Adobe Reader.
1. Åbn Adobe Reader
2. Tryk CTRL+O for at åbne dokument
3. Vælg det ønskede dokument og tryk Åbn.
"There was an error contacting the server or the server's response could not be decoded. Please check your Internet connection."
Prøv venligst at lukke alle åbne pdf filer, for derefter at åbne filen igen.
Første gang den krypterede fil åbnes, skal den have kontakt med vores licensserver. Dette fejler nogle gange, hvis andre PDF-dokumenter er åbne.
"You do not have permission to open this document on more than 1 device."
Dokumentet er åbnet på en anden computer. Dokumentet er kun tilgængeligt på én computer ad gangen per licens. Har du brug for at flytte dokumentet til en anden computer, kan du benytte programmet Unlock Document License.
"The FileOpen client has encountered an error. Please re-start Adobe Acrobat/reader."
FileOpen er ikke installeret. FileOpen kan downloades via link http://plugin.fileopen.com/all.aspx.
"Der kan ikke oprettes forbindelse til printeren..."
Dette problem kan som oftest løses som følger:
1. Åbn Adobe Reader
2. Tryk CTRL+K for at åbne Indstillinger
3. Vælg kategorien 'Generelt' i menuen til venstre
4. Fjern markering i 'Aktivér beskyttet tilstand ved start'
5. Genstart Adobe Reader
Beskyttet tilstand kan reaktiveres efter endt udskrift.
"FileOpen cannot copy the Fileopen.api to the plugin directory of your version of Acrobat Reader"
Kontrollér at Adobe Reader er installeret og lukket, og at du har de nødvendige rettigheder til at installere plugins. Har du ikke det, skal du kontakte din it-administrator.
"There was an error contacting the server: your internet connection is missing, is disabled or is in "Work offline" mode. Please check your internet connection"
Kontrollér, at din internetforbindelse fungerer. kontrollér herefter at en firewall eller andet sikkerhedssoftware ikke blokerer FileOpens adgang til internettet.
"Unable to get server data [FO error #xxxx, OS error #0]"
Første gang en købt standard åbnes må der ikke være andre standarder åbne - du er derfor nødt til at lukke den første helt ned og derefter åbne den næste.
"Hvid skærm ved åbning af dokument på Mac"
Dokumentet er åbnet med programmet Billedfremviser. Problemet løses ved at åbne dokumentet med Adobe Reader.
1. Åbn Adobe Reader
2. Tryk CTRL+O for at åbne dokument
3. Vælg det ønskede dokument og tryk Åbn.